21 трaвня 2021 рoку в Києві відбувся будівeльний фoрум «Міськa і зaміськa нeруxoмість — 2021», oргaнізoвaний кoмпaнією «РeaлEкспo». Сeрeд іншиx спікeрів у фoрумі взялa учaсть гoлoвнa рeдaктoркa пoртaлу site Oлeнa Кoтeнкo. У стaтті ми нaвoдимo oснoвні тeзи її виступу.
Пoрaди зaбудoвникaм
1. Сучaсні візуaлізaції.
Прoдaж у нoвoбудoвax у 100% випaдків стaртує тoді, кoли нa будмaйдaнчику щe нeмa нa щo дивитися. Щo дoпoмoжe прoдaти прoєкт, який нe мoжнa пoбaчити нaживo? Лoкaція, цінник, рeпутaція зaбудoвникa — бeзпeрeчнo. Aлe в пeршу чeргу прoєкт прoдaє йoгo візуaлізaція. Нeмoжливo успішнo прoдaвaти прoдукт, нexтуючи якісним рeндeрингoм. У 2021 рoці пoкупцями квaртир стaють людской), які вирoсли нa «Нeтфліксі» і «Кібeрпaнку». Їм нe прoдaси нeвирaзну кaртинку, яку нaшвидкoруч склeпaли нa кoлінці. Якщo пoтeнційний інвeстoр зaйдe нa пoшукoвик, зрoбить вибірку тa пoбaчить oдин нeпривaбливий рeндeр сeрeд п’яти цікaвиx, він прoстo прoйдe пoвз цьoгo прoєкту. Всe — ввaжaйтe, ви втрaтили пoкупця щe дo тoгo, як пoчaли з ним діaлoг.
Щo пoвиннo бути нeвід'ємнoю чaстинoю клaснoї візуaлізaції?
- дeтaлізaція — oпрaцювaння дрібниx eлeмeнтів. Нexaй інвeстoр пoбaчить фірaнку, щo кoлишeться нa вікні, тa рoзглянe кoжeн кущ, щo рoстe у двoрі. Цe дoзвoлить пoвірити в кaртинку, a знaчить — вклaсти в нeї грoші;
- oпрaцювaння світлoвиx eфeктів — відбиття світлa, тінeй тoщo. Прaцює тaк сaмo, як пoпeрeдній eлeмeнт, і рoбить рeндeр об'ємним;
- максимальна реалістичність. Якщо житловий совокупность будується на пустирі, а ви намалюєте поруч із ним річку та ліс, яких дальше ніколи не буде, ніхто неважный (=маловажный) повірить вашим рендерам. (на)столь(ко) на підсвідомості клієнта відкладеться, що ви можете обдурити;
- конструкция із вікна. Сучасні технології дозволяють побачити марина, який буде відкриватися з вікон кожного поверху ще вплоть до того, як на будмайданчику заб'ють палі. Інвестору дуже важливо знати, що він если бачити з вікон кожного дня. Додайте предварительно рендерів цю можливість;
- художня складова. Модель житлового комплексу повинен без- просто демонструвати інвестору, що у нього будуть вікна, двері та дах, а викликати бажання жити саме здесь. Додайте людей, що сидять из-за столиками літніх терас, щасливих дітей держи самокатах та цуценя, що радісно стрибає в галявині — і ваш рендер наповниться життям, занурить покупця в атмосферу вашого проєкту.
2. Онлайн-магазинчик.
Світ почав переходити сверху онлайн-покупки ще вплоть до пандемії, але коронавірус максимально прискорив цей процес. Квартири стали продовженням ряду, який починався з доставки їжі та товарів першої необхідності. У 2020 році підрозділ ООН з торгівлі й розвитку провів дослідження в дев'яти країнах, вивчаючи зміни в електронній комерції. Більше половини з 3700 респондентів повідомили, що вже перейшли альбо готові перейти на 100% онлайн-покупки, включаючи великі придбання, такі як нерухомість і автомобілі.
Тому виграють ті забудовники, які будуть здатні налагодити процес онлайн-продажу. Інвестор отримає можливість віддалено вибрати планування, здійснити екскурсію точно по житловому комплексу та навіть підписати документи, використовуючи цифровий підпис. Процес ранее почався: «Київміськбуд» запустив мобільний додаток LiveIn. Перевели клієнтів в онлайн також девелопери Saga Development, група компаній DIM, «Інтергал-Буд». У изоляция тут проводять онлайн-консультації, надають електронні презентації замість паперових, відправляють відеозвіти будівництва та організовують 3D-тури за новобудовах.
Яскравий приклад того, коль це точно варто було зробити — зимцерла минулого року, коли світ вперше зіткнувся з пандемією. Аппарат зрозуміли, що в передмісті набагато комфортніше перечікувати пункт, і крива попиту на заміські проєкти поповзла вгору. Але відділи продажу більшості заміських ЖК невыгодный встигли перейти в онлайн, тому продажі зупинилися, і забудовники втратили багато клієнтів.
(тутовое ще треба розуміти, що дистанційна ублажение неможлива без автоматизації внутрішніх процесів забудовника та цифровізації супутніх сфер — банків, державних реєстрів, операторів єдиного цифрового підпису. Покупець і продавець повинні діяти в одному середовищі, працювати в схожих інтерфейсах. Щоб створити безшовний досвід чтобы покупця, потрібно спочатку сформувати його всередині продавця. Тому вперед тим, як переходити в «цифру», забудовникам потрібно заручитися підтримкою державних органів і фінансових установ.
3. Просунута онлайн-аналітика.
Створення структури електронного продажу выходит передумовою для модернізації всієї системи продуктової аналітики, в розпорядженні якої з'явився гігантський масив даних, що охоплюють інформацію после багатьма параметрами.
Впровадження системи аналізу дасть можливість с большой отдачей конвертувати необроблені відомості в осмислену аналітичну пример. Подібний комплекс інструментів дозволяє з'ясувати реальну затребуваність продукту, що в свою чергу є основою чтобы динамічного ціноутворення. Якщо недолго, адаптивне ціноутворення — інструмент к автоматичної зміни ціни квадратного метра. Він відстежує всередині системи події-тригери та реагує получи них по певному алгоритму. Стисло назвемо такі дії «спрацьовування». Вслед рахунок цього зміна ціни відбувається незалежно від часу доби, дня тижня, зайнятості аналітика тощо.
Що це дасть?
1. Згладжування сплесків попиту, які було неможливо спрогнозувати заздалегідь, й можливість підняти ціну или відреагувати на них протягом дня.
2. Инспектирование вимиваємості лотів за рахунок оперативного підвищення цін в ліквідні позиції.
3. Зростання прибутку забудовника из-за своєчасне підвищення ціни квадратного метра.
4. Автоматичний збір даних на аналітики та виявлення трендів.
5. Відсутність необхідності оплачувати персонал аналітиків й утримувати найкращі кадри.
Сучасні девелопери повинні гнучко реагувати получай попит і не боятися змінювати квартирографію проєктів, якщо існуючі варіанти планувань далеко не задовольняють запити споживачів. Це без оплаты зробити при наявності аналітики. Онлайн-аналітика допомагає створювати результат, що легко трансформується з одного типу в інший. Такі рішення повинні закладатися в проєкт угоду кому) того, щоб з'явилася можливість доповнити продуктову лінійку у разі нерівномірного вимивання квартир із початкової квартирографії.
Розглянемо получи прикладі, як це працює. Забудовник зводить житловий совокупность, і в процесі розуміє, що однокімнатні квартири продаються активніше после інші, а чотирикімнатні, навпаки, зависли. Розуміє він це завдяки автоматизованій аналітиці, яка зібрала всі дані относительно новобудову та вивела загальну картину. Забудовник приймає рішення трансформувати проєкт і змінити планування недобудованих поверхів, розділивши чотирикімнатні квартири нате однокімнатні. Аналітична система получай віртуальній масштабній BIM-моделі новобудови з'ясовує, чи можливо це, скільки займе часу та ресурсів, чи неважный (=маловажный) створить колізій. Потім ця ж системка, вивчивши дані про підвищення цін, попит, темпи продажу тощо, пропонує динамічне ціноутворення — наприклад, рекомендує підвищити вартість «квадрата».
Автоматизована аналітика дозволяє створити произведение, що легко трансформується, є актуальним і затребуваним у до скорой встречи-який відрізок часу. Якщо ви знаєте, що сыны) Адама хочуть купувати, ви знаєте, що потрібно їм пропонувати.
Одним із результатів епідемії COVID-19 став масовий перехід співробітників вітчизняних компаній нате дистанційку — так зробили в monobank, Petcube, EPAM, Genesis й десятках інших. У консалтинговій компанії Global Workforce Analytics впевнені, що задолго. Ant. с кінця поточного року 25-30% співробітників офісів будуть працювати віддалено як мінімум кілька днів возьми тиждень. Онлайн-робота формує новий запит получай багатофункціональні планування. У 2021 році міська угол — це не тільки будинок, але й офіс, шкільний клас, тренажерный зал, ігрова кімната.
Проєктуючи ЖК, забудовники повинні обов'язково враховувати цей запит. Планувальне рішення кожної квартири має враховувати, що у всіх членів родини повинен бути свій куточок. Крім того, потрібно обов'язково передбачити балкони, відкриті тераси, як варіант — експлуатовані дахи. У період, коль навіть прогулянка на вулиці суворо регламентується, можливість подихати свіжим повітрям если високо цінуватися. У разі наявності онлайн-аналітики, забудовники отримали б підтвердження цього запиту, если він тільки сформувався, а маловыгодный постфактум.
4. Запропонувати інвестору погратися.
Деякі столичні девелопери, включаючи «Інтергал-Буд», групу компаній DIM і «ДБК-Житлобуд», завоювали частину аудиторії тим, що почали пропонувати квартири з ремонтом від забудовника. Ця услуга стала користуватися попитом, оскільки приставки не- кожен інвестор після купівлі квартири готовий получи те, щоб розпочати ремонтні роботи, найняти дизайнера тощо. Але данная опція в тому вигляді, в якому її пропонують сьогодні, вже застаріла. Сучасні камп'ютерні технології дозволяють діджиталізувати та кастомізувати її — тобто індивідуалізувати під кожного інвестора.
Уявіть, що зможете в онлайн-конструкторі получи и распишись сайті житлового комплексу побачити, як если виглядати ваша квартира. Вибрати лише тинькування стін та стяжку підлоги, якщо вы потрібне мінімальне оздоблення. Додати фарбування стін, укладання ламінату, установка розеток та вимикачів, якщо хочете більшого. Далі — встановлення сантехніки, меблювання, вибір фіранок, світильників. Тетенька, що називається оздобленням «під источник». У цей час вбудований у инженер калькулятор підраховує ваші витрати.
Якщо ви думаєте, що це безграмотный дуже важливо, то помиляєтесь: возьми форумі site гілка з питанням ради вартість ремонту зібрала близько 900 тис. переглядів. Ігноруючи запит покупця, ви втрачаєте гроші.
Користь про інвестора очевидна, а що це дає забудовнику? Соответственно-перше, додатковий дохід: забудовник може закуповувати оздоблювальні будматеріали валом, а продавати їх, по суті, в роздріб. Робочі бригади в нього теж вже в об'єкті, їх без- потрібно шукати. По-друге, це дасть можливість якнайшвидше завершити ремонтні роботи в новобудові, а це велика конкурентна перевага — ніхто неважный (=маловажный) хоче пару-трійку років жити в стані перманентного ремонту в будинку. І третє, найголовніше — наявність такого онлайн-конструктора стане унікальною торговою пропозицією проєкту.
5. Мобільні додатки з обслуговування будинку.
Взаємодія між девелопером і покупцем безлюдный (=малолюдный) закінчується на моменті урочистого вручення ключів. Поки ЖК отнюдь не заселений повністю, забудовник бере в себе функції керуючої компанії. І на) этом месте важливо зрозуміти, що в таких ситуаціях репутація девелопера формується можливо навіть більше, ніж під дни будівництва будинку. На site неодноразово траплялись ситуації, коль незадоволені обслуговуванням мешканці приходять в гілку форуму інших проєктів забудовника та різко неодобрительно висловлюються про нього.
Вотан із сучасних інструментів управління нерухомістю — мобільний додаток. З його допомогою мешканці зможуть оплатити квитанції, замовити послугу, комунікувати з керуючою компанією, створювати заявку, если чекаєш на гостей. Такі програми вже створені деякими столичними девелоперами. У KAN Development це KAN; у Saga Development — SFERA living system; у «Інтергал-Буда» — MY IGB. Ці сервіси налаштовані получай те, щоб зробити життя мешканця новобудови простішим і комфортнішим, а задоволений клієнт — це позитивна репутація, хороші відгуки, повторні покупки.
Висновки
Підсумовуючи хана вищевикладене, підкреслю два моменти. Перший стосується забудовників та їхнього майбутнього в сфері. Я працюю з ринком нерухомості більше десяти років, але вперше спостерігаю такий помітний розрив між великими девелоперами та дрібними забудовниками. Перші будуть прагнути витіснити других, відібравши їх ломоть пирога. Тому завдання других — посилюватися, впроваджувати нововведення, ставати конкурентоспроможними та впізнаваними. Якщо взяти задолго. Ant. с уваги мої поради, ви, вже як мінімум безвыгодный дасте себе легко проковтнути.
Другий не уходите полягає в тому, що мало-: неграмотный варто недооцінювати інвестора. Це Войцеховський вважав, що «дундук не мамонт — неважный (=маловажный) вимре», ми ж спостерігаємо зовсім іншу картину. Недавній успех «Укрбуду» та «Аркади» змусив покупців бути більш уважними під дни вибору новобудови, вивчати маловыгодный тільки дозволи на будівництво та терміни введення в експлуатацію. Ледовая дружина Bild.ua визначила 42 параметри, из-за які інвестори готові голосувати грошима. Тому реалізуючи новобудови в Україні, малограмотный забувайте про Індекс надійності вашого ЖК. Чим вищий Індекс надійності, тим більша ймовірність успішного завершення та продажу проєкту. У травні поточного року сервіс Bild.ua, якому виповнилося лише півтора роки, щомісячно відвідують близько 150 тис. користувачів — тобто близько 150 тис. потенційних інвесторів. А це свідчить насчет високий запит сучасного суспільства бери безпеку.
Олена Котенко, головна редакторка site